Tuesday, December 1, 2009

Salam Korban

Salam...

Alhamdulillah kami sekeluarga dapat menyempurnakan ibadah korban dengan menyumbang satu bahagian lembu atas nama isteriku. Program penyembelihan diadakan di perkarangan rumah Wak Kasiran, Jalan Paip di bawah anjuran UDM Kampung Haji Mohd Shariff. Keseluruhannya sebanyak empat ekor lembu dikorbankan.


Sambutan dari penduduk sekitar bersama ahli-ahli PAS UDM Kampung Haji Shariff amat memberangsangkan dan memberi suntikan semangat kepada semua yang hadir. Program yang dimulai dengan tazkirah ringkas dan santai oleh Prof Madya Dr Habib Mat Som menambahkan lagi keceriaan dan motivasi kepada semua hadirin.

Di masa yang sama, kami turut menyumbangkan dua bahagian lembu sebagai aqiqah untuk anak baru kami, Izzuddin. Cuma ianya tidak dibuat di sini sebaliknya kami hulurkan kepada umat Islam di Kemboja.

Kami sedar pengorbanan yang kami beri ini masih tidak setimpal dan jauh dari pengorbanan yang diberikan oleh baginda Rasul s.a.w. dan para sahabat baginda dalam menegakkan kalimah Allah di muka bumi ini. Namun kami mengharapkan rahmat dan kasih sayang Allah s.w.t. agar menerima amal kami yang sedikit ini sebagai bekalan ketika mengadap di hadapan-Nya di mahsyar nanti, insya Allah.

Ya Allah, terimalah dari amalan korban kami yang sedikit ini dan janganlah Kau jadikan kami di kalangan orang-orang yang rugi, Amiinn...

No comments: