Friday, July 10, 2009

Syukur

Salam. Ketemu lagi setelah hampir 5 hari aku tak dapat masuk dan update laman blogku.
Alhamdulillah hari ini dapat aku luangkan sedikit masa. Namun bukan di rumah tapi di Selangor Medical Center, Shah Alam sementara menunggu isteriku buat medical check-up.
Dua tiga hari kebelakangan ini aku agak sibuk dengan tugasan dan mesyuarat di pejabat. Hampir setiap hari balik agak lewat ke rumah. Badan pun terasa letih dan sakit-sakit. Ada projek yang perlu disiapkan menurut masa yang ditetapkan. Terpaksa aku menguzurkan diri untuk hadir ke beberapa mesyuarat jamaah. Bersalah juga rasa diri kerana pentingkan tugasan dunia... :(
Walaupun aku cuti hari ini, dah jadi biasa. Sibuk dengan urusan lain pulak. Pagi temankan isteri buat medical check-up. Selepas itu ke Rembau untuk mengmabil anakku, Naim yang pulang ke rumah dari asrama. Petang ada appointment dengan kawan. Itupun jika sempat.. Dan malam merancang nak berlatih bowling(kononnya).
Dan itulah rutin kehidupanku. Aku masih bersyukur dengan nikmat yang Allah kurniakan. Penat macam mana sekalipun, aku masih bersyukur dan perlu terus bersyukur kepada-Nya. Syukur Alhamdulillah....

Ya Allah, hindarilah hambaMu yang dhaif ini dari dimasukkan di kalangan orang-orang yang tidak mengenal erti syukur. Amiin...

No comments: