Wednesday, September 9, 2009

Keutuhan bangunan lama..



Salam. Hari ini aku bercuti. Cutiku bermula semalam hingga esok kerana urusan menghantar anakku dan anak-anak Al Farabi, Meru ke Sekolah Kebangsaan(SKK)untuk menduduki peperiksaan UPSR. Tiada apa yang menarik nak aku coretkan cuma sekadar di SKK ini masih terdapat 2 blok bangunan lama yang masih digunapakai hingga ke hari ini. Dari rekabentuknya, aku rasa usianya menjangkau lebih 50 tahun
Apa yang menjadi daya tarikannya kerana binaannya yang kelihatan kukuh dan tiada kesan retak. Tingkap kayunya juga masih elok dan tidak dimamah anai-anai. Berbeza dengan rumahku. Baru 2-3 tahun dah retak sana-sini. Daun pintu dan tingkap dimakan anai-anai. Wallahua'lam kenapalah sekarang ni semuanya jadi tak berkualiti....

Dan sebenarnya aku dapat cuti berganda. Bukannya cuti lebih tapi bertindih. Selain aku bercuti, aku juga dapat MC sebab sakit mata. Doktor kata 2 hari baik tapi samapai laa ni, masih merah dan tak selesa. Walau bagaimanapun aku redha atas ujian Allah kepadaku. Moga ianya menjadi kaffarah atas dosa-dosa yang aku lakukan....

Ya Allah, jadikanlah ujian yang Kau berikan ke atas diriku ini sebagai asbab untuk aku mendekatkan diri kepada-Mu. Amiin...

No comments: