Tuesday, September 1, 2009

Ramadhan Kareem




Salam. Segala puja dan puji selayaknya hanya untuk Allah s.w.t. Lebih sebulan aku tak update blog ni. Bukannya sibuk tapi buat-buat sibuk.
Akhirnya di bulan Ramadhan yang mulia lagi diberkati ini, dapat semula aku melayari dan mengemaskini laman blog ni.
Pada tahun ini, kebetulan Ramadhan bermula sama dengan permulaan cuti sekolah. Maka meriahlah rumah aku bila semuanya dapat berkumpul. Amirah dan Naim pun dapat berpuasa bersama.
Tahun ini juga, kami dapat bertadarus bersama. Buat pertama kalinya, aku metakkan sasaran untuk khatam dalam tempoh seminggu sepanjang cuti sekolah ini. Alhamdulillah, walaupun tidak sempat khatam tetapi berakhir di juzu' 28 sebelum Naim dan Amirah pulang ke asrama masing-masing. Insya Allah aku, isteri dan anak-anakku yang lain akan meneruskannya. Tiada ucapan yang lebih baik untuk aku ucapkan melainkan bersyukur kepada Allah atas nikmat yang dikurniakan. Amiin.





Ya Allah peliharalah diri kami dan ahli keluarga kami dari bakaran api nerak-Mu. Amiin...

No comments: