Monday, September 7, 2009

Sakit Mata


Salam. Dalam keadaan sibuk menguruskan program Iftar bersama Exco Kerajaan Negeri Selangor di sekolah anak-anakku, aku dan empat dari 6 orang anak-anakku sakit mata. Mata merah, gatal dan berair. Anakku yang sulung, Amirah diarah balik oleh gurunya kerana bimbang berjangkit kepada yang lain.

Mataku mula terasa berair dan gatal bermula pagi Ahad. Tapi aku gahkan jua diriku untuk hadir ke program iftar dan berusaha untuk hadir ke pejabat Isnin ini. Almaklumlah ada kerja yang perlu aku siapkan sebelum bercuti tiga hari sempena UPSR.
Pihak sekolah mengamanahkan aku dan beberapa orang sahabatku untuk menghantar anak-anak Sekolah Islam Al Farabi, Meru ke SK Bandar Klang untuk menduduki UPSR kerana terpaksa menumpang di sekolah tersebut.
Tiada masalah bagiku selagi kudrat termampu...

Ya Allah, kurniakan aku kekuatan iman dan jasad untuk aku berkhidmat dan berjuang atas landasan jalan-Mu. Amiin...

No comments: