Monday, September 7, 2009

Sekolah Islam Al Farabi, Meru (Bahagian III)







Salam. Alhamdulillah selesai sudah program yang dinanti-nantikan. Perjalanannya berjaya dan mendapat sambutan. Kesudian YB Dr Halimah untuk hadir dalam keadaannya yang sentiasa sibuk sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor menyuntik semangat yang membara di kalangan warga Al Farabi, Meru. Ucapan, galakan dan nasihat yang beliau sampaikan akan dijadikan asas untuk Sekolah Islam Al Farabi, Meru terus maju dan berkembang pada masa akan datang. Sokongan dan komitmen Kerjaan Negeri Selangor untuk terus membantu sekolah-sekolah agama rakyat telah memberi nafas keselesaan khususnya kepada warga Al Farabi, Meru.




Aku yang di amanahkan selaku Timbalan Pengarah Program mengambil kesempatan mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan program ini. Khususnya kepada YB Dr Halimah, Ust Najhan selaku Penasihat program, Sdr Mazuki Musa selaku Pengarah program, Sdr Kahar, Sdr Suhaimi, Hj Junaidi, Hj Jalal, Puan Guru Besar dan ramai lagi yang tidak dapat aku bariskan dalam ruangan yang terbatas ini. Jasa dan pengorbanan kalian hanya Allah lah yang layak membalasnya.


Di kesempatan ini juga, aku ingin mengucapkan jazakallah khairan kathira kepada Ust Mohamad Nor Hisham yang sudi hadir memberikan suntikan motivasi terakhir kepada anak-anak Al Farabi, Meru yang bakal menduduki UPSR bermula Selasa ini selain mengimami solat Isya', solat sunat Tarawih dan Hajat walaupun dalam situasi kurang sihat. Mudah-mudahan Allah memberkati jasa dan usaha yang berbahgia ustaz.
Buat anak-anak Al Farabi, Meru didoakan semoga kalian diberi kelapangan dada dan ketenangan jiwa untuk menghadapi UPSR esok khasnya anakku, Nur Adilah. Walid doakan Adilah berjaya dengan cemerlang, Insya Allah.


Ya Allah, jadikanlah kami di kalangan hamba-Mu yang mengenal erti bersyukur dan jangan masukkan kami di kalangan orang-orang yang kufur. Amiin...

No comments: