Saturday, September 5, 2009

Sekolah Islam Al Farabi, Meru (Bahagian II)





Salam. Badanku terasa sakit-sakit. Penat menghantui diri. Tapi aku rasa puas kerana dapat menyumbang masa dan tenaga untuk sekolah anak-anakku.
Sebenarnya hari ini pihak sekolah menganjurkan gotong-royong sebagai persediaan untuk majlis iftar bersama YB Halimah Ali, Exco Kerajaan Negeri Selangor bersama anak-anak yatim yang akan diadakan di kawasan perkarangan sekolah esok. Pelbagai perkara perlu dibuat. Almaklumlah bukan senang seorang VIP nak datang ke sekolah swasta yang serba kekurangan ni. Dan ini juga satu penghormatan yang amat bermakna bagi pihak sekolah....

Hampir semua pihak terlibat dalam gotong-royong dari pelajar, guru, ibubapa, PIBG hinggalah Ahli Lembaga Pengelola sekolah. Semuanya menampilkan komitmen yang tinggi untuk memastikan program berjalan lancar. Insya Allah pagi esok akan bersambung lagi untuk 'final touch up'.
Aku amat berbangga dengan kesungguhan mereka yang terlibat walaupun di bulan puasa. Lapar dan dahaga bukan penghalang untuk memberi khidmat yang terbaik. Hanya Allah yang mampu membalasnya..

Ya Allah, kurniakan kami kesihatan dan keikhlasan untuk terus berbakti kepada agama-Mu. Amiin...

No comments: